Nespečnost

(Foto: Thinkstock)

Do boljšega spanja s čistočo

Za slab spanec so velikokrat krive razne alergije in težave z dihanjem, ki so lahko posledica materialov v vaši spalnici in neustreznega čiščenja. Veliko boste spremenili, če boste napovedali vojno pršicam. Te živijo v vaši vzmetnici, saj imajo tam več kot dovolj hrane in ravno pravo vlažnost. Nekatere raziskave celo kažejo, da so vzmetnice po desetih letih dvakrat težje kot nove, saj se v njih namnoži toliko pršic. Tem se popolnoma ne morete izogniti, razen če se odločite za vodno posteljo. V primeru, da imate katero od drugih vzmetnic, morate imeti predvsem globinski sesalnik. Ta naj ima ustrezen filter, ki preprečuje, da bi se drobni delci med sesanjem vračali v zrak. Vzmetnico je ravno zaradi čistoče in z njo povezanih alergij priporočljivo zamenjati vsakih 10 let, četudi še ni spremenila oblike in nimate težav s hrbtenico. Pršicam pa se lahko izognete z raznimi hipoalergenskimi prevlekami in posteljnino, ki jo je mogoče na trgu dobite vse več vrst. K boljšemu spancu boste veliko pripomogli, če boste posteljnino prali tedensko in na minimalno 60 stopinj Celzija.


Slab spanec lahko resno ogroža naše zdravje. Motnje spanja so namreč zelo resen zdravstveni problem, saj pogosto ostajajo neprepoznavne, za njimi pa trpi kar 45 odstotkov prebivalstva. Na dolgi rok povzročajo debelost in v nekaterih primerih celo smrt, prav zato je pomembno, da jih pravočasno odkrijemo in zdravimo. Več si lahko preberete TUKAJ!

Prah v spalnici brišite s krpicami iz mikrovlaken, ki preprečujejo, da bi se ta dvigoval v zrak. Če imate v spalnici tapison ali itison, pa se ga ob prvi prenovi znebite. Izogibajte se tudi velikih preprog in raje izberite manjše, ki jih lahko redno čistite v kemični čistilnici. Ravno tako ne pozabite redno čistiti zaves in vsega tekstila, ki je v spalnici. K zadnjemu spadajo tudi posteljna pregrinjala in okrasne blazine.

Postelja

(Foto: Profimedia)

V primeru, da je v vaši spalnici prisotna plesen, se je čim prej temeljito znebite. Povzroča lahko težave z dihanjem in draži oči ter kožo, kar pa vse krati spanec. Prav tako bodite pozorni, da bo v spalnici primerna vlažnost in temperatura. Zadnja je lahko nekoliko nižja kot v drugih prostorih, medtem, ko je priporočljiva vlažnost med 40 in 60 odstotki.

Odstranite vso elektroniko

Elektronske naprave zmanjšujejo kakovost spanca iz več razlogov. Eden izmed njih je psihološki, saj z opominjanjem na delo in obveznosti povzročajo stres. Poleg tega lahko miren spanec moti tudi elektromagnetno valovanje, ki ga oddajajo. Strokovnjaki zato svetujejo, da iz spalnice odstranite ne le televizijo in računalnik, marveč tudi telefon, polnilec za telefon in celo radijsko budilko. Če se zadnji ne morate odpovedati, ali morate imeti v spalnici tudi telefon, pa naj ti napravi nista na nočni omarici, Odstranite ju čim dlje od postelje, saj ni potrebe, da ju imate tik ob glavi, kjer najbolj motita vaš spanec.

Ekologija v spalnici

Na dobro počutje in zdrav spanec vplivajo tudi različni materiali, ki jih imate v spalnici. Zato je posebej priporočljivo, da se pri nakupu v prihodnje odločate za take iz ekološke pridelave, ki v zrak ne oddajajo škodljivih snovi, ki lahko povzročajo glavobole, dražijo grlo in celo prispevajo k pojavu astme. Pri tem največ pozornosti namenite materialom, iz katerih je vaša postelja. Na izbiro imate veliko naravnih materialov, s katerimi lahko nadomestite sintetične. Tako recimo spominsko peno zamenjajte za naravni lateks in druge naravne materiale, V primeru, da se ne morate ločiti od svoje sintetične vzmetnice, pa bodite pozorni na to, da je ta prevlečena z rjuho, ki naj je iz bombaža iz ekološke pridelave. Tudi vzglavnik naj je iz naravnega materiala. Na voljo imate take iz naravnega lateksa, bambusa ali bombaža. Posteljnina pa naj je vsa iz 100 odstotnega bombaža. Prav tako naj bodo iz naravnih materialov zavese, pri pleskanju nekaj pozornosti pa namenite še izbiri okolju in zdravju manj škodljive barve.

Svetloba in zračenje

V spalnici naj je podnevi veliko svetlobe, medtem ko morajo biti ponoči za kakovosten spanec okna popolnoma zatemnjena. Tudi sijaj mesečine zmanjšuje kakovost vašega spanca, še posebej moteče pa so ulične svetilke. Ponoči, oziroma v zgodnjih jutranjih urah, telo proizvede največ hormona melatonina, ki uravnava bioritem telesa in je eden izmed najmočnejših antioksidantov. Strokovnjaki pravijo, da ga v temnem prostoru telo lažje proizvaja, zato je popolna zatemnitev v spalnici nujna. Izberite kakovostna senčila, če tega stroška v kratkem nimate predvidenega v družinskem proračunu, pa izberite gosto tkane in temne zavese, ki bodo prav tako pomagale k boljšemu spancu. V spalnici ne pozabite niti na ustrezno zračenje, in sicer je najbolje, da spalnico prezračite vsak večer pred spanjem, ob zaprtih vratih v druge prostore.