Stanovanje

(Foto: Thinkstock)

Nakup nepremičnine je draga in tudi tvegana naložba, zato se potencialni kupci za ta korak ne odločijo čez noč. Glede na to, da je nepremičninskih portalov veliko, ponudba nepremičnin ravno tako pestra, včasih traja več mesecev ali celo let, da kupec najde hišo ali stanovanje, ki mu odgovarja v vseh pogledih, pa še to je relativno. Tudi pri najemu je podobno, le da najemnik tvega manj kot kupec. Če ste v vlogi prodajalca ali najemodajalca in želite hišo ali stanovanje čim prej prodati oziroma oddati, hkrati pa niste na koncu oškodovani v smislu finančne izgube, je zelo pomembno, kakšen oglas boste sestavili.

Kako sestaviti oglas, ki pritegne?

► Že ko se registrirate v portal z oglasi, nikar ne uporabljajte nadimkov, še posebej ne smešnih, otročjih ali celo bizarnih (’čebelicamaja’, ’atasmrk’, ’jamesbond’ ...). Veliko bolj resno boste delovali, če boste uporabili pravo ime, četudi je izmišljeno. Roko na srce, potencialni kupec bo veliko bolj zaupal Janezu Novaku kot ’atasmrku’.

► Ko sestavljate oglas, pametno izbirajte besede. Še posebej pozorni bodite pri pisanju nagovora, saj tega potencialni kupec (najemnik) najprej opazi, če na tem mestu izvzamemo fotografije. Nagovor naj bo kratek in jedrnat, vsebuje pa naj bistvene informacije in argumente, zakaj naj bi bila dotična nepremičnina najboljša naložba.

► V nadaljevanju oglasa natančno opišite, kaj prodajate, izpostavite predvsem prednosti nepremičnine. Ne pozabite izpostaviti vseh podrobnosti, za katere menite, da bi vam lahko pomagale prodati nepremičnino, na primer ugodno lego, mirno okolico, celo prijazne sosede, bližino trgovin, vrtca, šole in zdravstvenih ustanov, dobre prometne povezave. Če imate stanovanje v bloku, izpostavite dobro ohranjenost bloka, dvigalo … Lahko ste malce premeteni in določene komponente nepremičnine izpostavite kot nekakšno nagradico. Omenite na primer velik vrt, kjer bo novi lastnik lahko gojil lastno eko zelenjavo ali si celo postavil bazen oziroma otroška igrala. Najbolje je, da naštevate po alinejah, saj dolgih ’klobas’ nihče ne bo bral, če ne boste bralca pritegnili že v prvih dveh stavkih. Nič ne bo narobe, če boste uporabljali pozitivne pridevnike (čudovit, slikovita …) in v oglas vnesli nekaj čustev, saj tako lahko kupcu še bolj približate nepremičnino.

► Kar se tiče slabosti nepremičnin, jih nikar ne obešajte na velik zvon, jih pa niti ne skrivajte. Tisti bolj spretni prodajalci znajo na primer oglas napisati tako, da slabosti sicer omenijo, a jih z vsemi prednostmi skoraj popolnoma zasenčijo, drugi pa gredo še korak dlje in morebitne ’napakice’, če niso prehude, izpostavijo kot prednosti, nekaj, kaj nima vsak.

► Izjemno pomemben del nepremičninskega oglasa so vsekakor fotografije. Ni nujno, da so profesionalne, vsekakor pa si za fotografiranje vzemite čas in pazite na bistvene elemente dobrega posnetka. Fotografirajte vse prostore v hiši oziroma stanovanju, po možnosti iz različnih kotov. Ravno tako fotografirajte okolico hiše ali sosesko, kjer stoji blok, tudi zunanjost bloka ali razgled z balkona. Preden se lotite fotografiranja, pospravite stanovanje in umaknite elemente, ki niso namenjene prodaji. Ravno tako naj na fotografijah ne bodo ljudje ali hišni ljubljenčki. Fotografije naj ne bodo motne ali pretemne, predvsem naj se na njih vidijo prednosti.

► Kar se tiče cene, nikar ne pretiravajte. Če postavite ceno, ki je višja od sorodnih nepremičnin, jo morate ustrezno upravičiti. Lahko omenite še možnost pogajanja. V kolikor oglas vsebuje tudi informacije o možnosti ugodne pridobitve kreditov, boste lahko komu še olajšali odločitev o nakupu.

Če povzamemo, vaš oglas naj pritegne v vseh pogledih, zato si vzemite čas, ko ga sestavljate; lahko tudi koga prosite za pomoč. Predstavljate si kupca oziroma najemnika, ki bi rad stanoval v vaši nepremičnini in oglas sestavite zanj. Lahko se tudi sami postavite v obratno vlogo in se vprašate, kaj bi vas najbolj pritegnilo. Pa veliko sreče ...