Spanje

(Foto: Thinkstock)

V mladosti smo še normalno spali, nato pa se začnemo vse pogosteje zbujati z bolečinami v vratu in hrbtenici, ramenskem predelu, celo z glavoboli, več smrčimo, pogostejši so glavoboli … Vzrok je lahko v na prvi pogled povsem nepomembni zadevi, vzglavniku.

Spanje zavzema precejšnji del našega življenja in če smo ta čas v nenaravnem položaju, prej ko slej občutimo posledice. Kako sploh izbrati pravi vzglavnik?

Najprej pomislite, v kakšnem položaju običajno spite?

Če spite na hrbtu, je najbolje, če si omislite vzglavnik, ki ne bo pretrd in ne premehek. Da je hrbtenica med spanjem poravnana, je najbolje izbrati vzglavnik srednje debeline, ki bo podpiral vratni predel in omogočal, da bo glava v naravni liniji s hrbtenico.

Tudi za spanje na boku se priporoča uporaba srednje trdega vzglavnika, a naj bo nekoliko višji kot za spanje na hrbtu. Vzglavnik pri spanju na boku mora zapolniti višjo razdaljo kot pri spanju na hrbtu. Če pri spanju na hrbtu uravnava razdaljo med zgornjim delom hrbta in vratom, mora pri spanju na boku zapolniti razdaljo med rameni ter vratom in ušesom, pri tem pa podpirati vratna vretenca.

Za spanje na trebuhu je najbolje izbrati mehek in nizek vzglavnik. Vrat je tako poravnan z linijo hrbtenice in v najbolj naravnem položaju. Previsok vzglavnik lahko pomeni, da smo v vratu prelomljeni, posledica pa so bolečine v hrbtenici.

Za tiste, ki se med spanjem veliko premetavate in menjavate položaje, izberite nekakšno srednjo pot – vzglavnik srednje trdote (raje malce mehkejši kot pretrd) in srednje debeline, ki se vam bo še najbolj prilegal.

spanje

(Foto: iStockphoto)

Velikost vzglavnika izberite glede na svojo velikost – za višje ljudi in tiste s širšimi rameni so primernejši večji, za manjše ljudi z ožjimi rameni pa manjši.

Kaj pa polnilo?

Na voljo so vzglavniki z najrazličnejšimi polnili, naravnimi in umetnimi. Predvsem za osebe z alergijami in za astmatike so primerni vzglavniki z umetnim polnili, ki imajo dodatno zaščito pred pršicami. Omogočajo pranje pri višjih temperaturah, po drugi strani pa tudi dobro ohranjajo obliko.

►PREBERITE: Kako primerno vzdrževati vzglavnik?

Med naravnimi polnili so na voljo perje, puh, volna, bombaž, pa tudi luščine recimo pire, ajde, lahko je polnjen tudi s sivko. Ti materiali so prijetni, koži prijazni, vzglavnik se prilagaja uporabniku. Vzglavniki, ki so polnjeni z luščinami, so za nekatere preveč 'glasni', a ko se enkrat privadite, je spanec še kako udoben. Ajdovo polnilo recimo pomaga pri nespečnosti, migreni, bolečinah v hrbtenici.

Predvsem za tiste, ki se ponoči bolj potijo, so primernejša naravna polnila, saj zagotavljajo večjo zračnost vzglavnika.

Če se ponoči pogosto zbujate in zjutraj občutite kakršnekoli bolečine, ne oklevajte in si izboljšajte kakovost življenja z novim, primerim vzglavnikom!

vzglavnik

(Foto: iStockphoto)

Dominvrt e-novice

Prijavi se na e-novičke Dom in vrt in bodi na tekočem z aktualnimi novicami. Zate jih pripravlja uredništvo Dominvrt.si. nn