Po celotni Indiji naj bi bilo sicer že več tisoč kilometrov cest izdelanih iz plastike, a so se zdaj podviga lotili še v zvezni državi Odisha. V okviru pilotnega projekta so kilometer dolg odsek ceste izdelali iz mešanice  razrezane odpadne plastike in bitumena, poročajo tamkajšnji mediji. V ta namen je družba SAIL odkupila odpadke številnih indijskih gospodinjstev, in sicer so se lotili kar sistema zbiranja od vrat do vrat. Zbrani material so odpeljali v posebno skladišče, ga tam razrezali v  lokalnem obratu za reciklažo in ter nato material zmešali s snovmi za asfaltni beton.

Kot ocenjujejo, v Indiji reciklirajo okoli 60 odstotkov odpadne plastike, preostalih 40 odstotkov škodljivo vpliva na okolje. In prav to plastika, ki je za okolje škodljiva, bi lahko uporabili za gradnjo cest. Dodajanje te snovi bitumenu (t. i. asfaltnemu betonu) naj bi povečale stabilnost, moč, vzdržljivost in odpornost cestnih površin na vodo. SAIL načrtuje v prihodnje gradnjo še več kilometrskih odsekov 'zelenih' cest.

Z zamislijo o plastičnih cestah so se poigravali tudi že Nizozemci

V Rotterdamu na Nizozemskem bi lahko v prihodnje svoje prometne povezave izboljševali kar s pomočjo iz plastične mase izdelanih cest podjetja VolkerWessels. V sodelovanju z mestnimi oblastmi so izdelali prototipe cest v 'cestnem laboratoriju'.

plastična cesta

Projekt, ki so ga predstavili leta 2015, je javnost toplo pozdravila. Ceste bi bile po predlogu podjetja izdelane iz reciklirane plastične mase, večinoma iz odpadkov, najdenih v oceanih. Plastiko bi zbirali in iz nje izdelovali posebne gradbene elemente, ki bi jih bilo mogoče preprosto položiti, zložiti, kjer bi se pojavila potreba po cestiščih. Projekt bi pomenil velik napredek v smislu zmanjševanja onesnaženosti okolja, v katerem živimo, zmanjšala bi se poraba asfalta in očiščevali bi oceane.

Gradbeni elementi ceste bi bili votli, tako da bi pod vozno površino v mestih lahko napeljali vodovodne, električne in druge napeljave, gradnja takšnih cest pa bi bila primerna tudi za območja, kjer teren sicer ni stabilen, recimo na otokih, peščenih ali močvirnatih površinah. »Trenutno je sicer še ideja na papirju, naslednji korak je izgradnja testne ceste v laboratoriju, da se preverijo varnost, trdnost, kako se obnese v mokrih, vlažnih razmerah in podobno,« je dejal Rolf Mars, direktor VolkerWessels' in dodal, da še iščejo partnerje, ki bi sodelovali pri projektu, tako podjetja za izdelavo v plastični industriji, spogledujejo se s službami za reciklažo, z univerzami in drugimi inštitucijami, ki razpolagajo z znanjem.

O podobnem izkoriščanju odpadne plastične embalaže je pred časom govoril tudi indijski profesor Rajagopalan Vasudevan, ki je predlagal uporabo reciklirane plastike pri izdelavi asfalta. Takšne ceste bi bile po njegovem mnenju trdnejše in cenejše, po drugi strani bi bil to še vedno asfalt, zaradi česar je ta rešitev morda slišati precej bolj realna kot rešitev, ki jo predlaga nizozemsko podjetje.

Posebnega razmisleka vreden predlog so tudi t.i. solarne ceste, predstavljene preko Indiegogo leta 2014, ki bi bile grajene iz šesterokotnik ploščic in bi delovale kot sončne celice. Podjetje je prejelo več kot 2 milijona evrov in je bilo ustanovljeno junija 2014. Nedavno je razvojno podjetje sporočilo za javnost, da dokončujejo dizajn solarnih panelov. »Spopadamo se z zamudami, na katere ne moremo vplivati, ampak nameravamo še letos izvesti prvi projekt v Sandpointu v Idahu,« so sporočili iz podjetja.

Vsem tem novim vrstam cest, ki jih predlagajo, je skupno, da bi bilo polaganje preprosto, prav tako pa bi jih bilo mogoče preprosto odstraniti, če bi se pokazalo, da bi bilo potrebno ali spremeniti traso ceste ali pa če določena povezava ne bi bila več potrebna. Poleg tega bi bil to velik podvig v smeri bolj 'zelene' prihodnosti.