Banane

(Foto: Thinkstock)

Še zelene ali skoraj popolnoma rjave – banane so užitne ne glede na barvo, katere so bolj okusne, pa je stvar vsakega posameznika. Mnogi zmotno mislijo, da je bolje uživati še zelene kot pa preveč zrele banane. Japonski znanstveniki so na podlagi obširne študije celo ugotovili, da je banana z rjavimi pikicami osemkrat bolj zdrava od zelene banane ali drugega sadja. V primerjavi z grozdjem, jabolkom, lubenico, ananasom in hruško se v banani skriva največ antikancerogenih snovi. Ko banana dozori, se po njej razvijejo temne pikice. Več pikic ima, bolj je bogata s snovmi, ki krepijo obrambni sistem. Takšna je tudi idealna za prebavo, saj se sladkor iz nje najlažje absorbira, v primerjavi z manj zrelo, ki jo je težko prebaviti, ker se škrob še ni pretvoril v sladkor.

Kakor koli, če vendarle raje uživate banane brez rjavih madežev, obstaja nekaj trikov, kako jih lahko dlje časa ohranite rumene. Ko banane prinesete iz trgovine, nemudoma raztrgajte šop, tako da boste imeli le posamične sadeže. Če jih pustite v šopu, namreč veliko prej dozorevajo in kaj kmalu počrnijo. Shranjujte jih v posodi za sadje, ki omogoča pretok zraka. Prehitro zorenje lahko preprečite tudi tako, da jih ne hranite poleg drugega sadja, lahko jih tudi postavite na hladno ali pa bananine peclje odrežete in odrezano stran namočite v kislino, recimo kis ali limonin sok. Pomagalo bo tudi, če boste – kot je prikazano v prvem videu – bananine peclje zavili v plastično folijo.

V primeru, da banana kljub vsemu potemni, lahko preizkusite še en trik. V plastično vrečko skupaj z banano dajte malce riža, iz vrečke iztisnite večino zraka – kot je prikazano v drugem videu – in pustite stati kakšno uro. Nato banano ’posušite’ s sušilcem za lase. Res ne bo znova popolnoma sveža, a večina rjavih madežev bi morala izginiti.