Električna vozila z razlogom pridobivajo priljubljenost, saj med drugim pripomorejo k nižjim stroškom goriva ter manjši količini škodljivih emisij v zraku. Uporaba električne energije kot vira energije za prevoz nenazadnje tudi izboljšuje javno zdravje.

Ali električna vozila res pogosteje povzročijo požar?
Kljub vsem prednostim električnih vozil mnoge skrbi, kako varna so ta vozila in ali nemara z električnim avtomobilom, parkiranim v lastni garaži ali na dvorišču, ne ogrožamo tudi lastnega doma.
Dejstvo je, da električni avtomobil lahko zagori – prav tako kot lahko zagori vozilo z dizelskim in bencinskim motorjem. Verjetnost, da se to zgodi, pa ni nič večja pri eni ali drugi vrsti vozil, kaže statistika.
Če želimo zaščititi svoj dom, je pomembno redno vzdrževati električno napeljavo
Kadar pa do vžiga električnega avtomobila dejansko pride, je postopek gašenja mnogo zahtevnejši in nevarnejši kot pri vozilih z motorjem na notranje izgorevanje. Največje tveganje je sicer povezano z nepravilnim polnjenjem in poškodovano električno infrastrukturo doma ali na javnih polnilnicah. Zato sta zelo pomembna strokovna namestitev in redno vzdrževanje elektroinfrastrukture, ki bistveno zmanjšata tveganje za požar.
Tveganje ni večje, škoda pa mnogo obsežnejša
Električna vozila torej, kot rečeno, načeloma niso nič bolj tvegana, kar se tiče samega vžiga, vendar pa povzročijo znatno večjo škodo. Ko pride do požara, ta povzroči uničenje vozila in pogosto zajame tudi bližnje objekte ali druga vozila. Škoda ob požarih električnih vozil je navadno večja in – kar je najpomembnejše – zahteva poseben način gašenja.
Požari električnih vozil so specifični ravno zaradi litij-ionskih baterij, saj se ob toplotnem pobegu sproščajo visoke temperature, ki imajo za posledico strupene pline, kot sta vodikov fluorid ter spojine težkih kovin.
" ... takšni požari se razlikujejo od požarov fosilnih goriv, saj jih klasični gasilni mediji pogosto ne pogasijo. Potrebni so posebni gasilni mediji ter dobro usposobljeni in opremljeni gasilci, ki razumejo dinamiko gorenja baterij. S stalnim razvojem varnejših baterijskih sistemov, nadgrajenimi protokoli in sodobno tehnologijo je ta tveganja mogoče obvladati ter zagotoviti višjo raven varnosti za ljudi in okolje," poudarja predsednik Slovenskega združenja za požarno varstvo, dr. Aleš Jug.
Kako poteka gašenje električnih vozil?
Klasična sredstva za gašenje tu pogosto niso učinkovita, zato so potrebni specializirani gasilni postopki in ustrezno usposobljeni gasilci. Ključno je hlajenje baterij z veliko količino vode, da temperatura v jedru pade in se požar ustavi, nato pa je treba vozilo natančno spremljati zaradi možnosti ponovnega vžiga. Poleg tega obsežen dim in strupene snovi predstavljajo dodatno nevarnost za okolje in ljudi.
Prva demonstracija gašenja električnega avtomobila pri nas
Zavarovalnica Triglav je zato z namenom ozaveščanja o tej temi pretekli teden organizirala dogodek, kjer so prikazali, kako poteka gašenje električnega vozila.
"Elektrika in baterije kot hranilniki energije niso del prihodnosti, ampak so vpeti v naš vsakdan in v prihodnje bo njihova vloga še pomembnejša ..." izpostavlja Andrej Brglez, direktor Inštituta za civilizacijo in kulturo (ICK), in dodaja, da je bil to tudi razlog za eksperiment – prvi testni vžig e-avtomobila v Sloveniji, ki so ga strokovnjaki s širšega področja e-mobilnosti izvedli v Centru varne vožnje na Ljubečni.
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV