Delo od doma je zagotovo priročno, vendar pa nimamo vsi razkošja imeti ločen prostor za domačo pisarno. Dobra novica je, da kljub temu lahko ustvarite funkcionalen in produktiven delovni prostor.
Določite si jasno delovno cono
Ključ do uspeha pri delu od doma je ločitev med službo in osebnim življenjem. Čeprav je mamljivo delati v postelji ali na kavču, vam namenska delovna cona pomaga ohranjati fokus.
Pomislite, kje v stanovanju se počutite prijetno in mirno. Lahko si izberete prostor v dnevni sobi ob oknu ali v kuhinji, morda celo v spalnici. Če je le možno, se izogibajte hodnikov in prostorov tik ob vhodnih vratih, saj velik pretok ljudi ali zvok hitro zmanjšuje zbranost.
Če delate v skupnem prostoru, potem si pomagajte s paravanom ali knjižno polico, da vizualno ločite prostor. Eden izmed trikov pa je tudi, da prebarvate eno od sten ali izberete preprogo, ki jo namestite pod stolom in mizo. Obe rešitvi bosta dajali občutek, da ste v drugem prostoru. Prav tako pa ne smete pozabiti ohranjati red. Po končanem delu vedno pospravite vse pisarniške potrebščine, da se lahko popolnoma izklopite.
Ustvarite prijetno vzdušje
Ko delate od doma, je vzdušje v vašem delovnem prostoru ključnega pomena za produktivnost in dobro čutje. Če je možno, postavite delovno mizo ob okno. Tako boste imeli dovolj naravne svetlobe, ki neposredno vpliva na vašo koncentracijo. Poleg tega pa bo pogled v naravo ali na ulico omogočal kratke premike za oči, kar zmanjša utrujenost.
Da bo prostor še bolj prijeten, ga oživite z naravnimi materiali in elementi. Rastline, kot sta taščin jezik in potos, poskrbijo za svež zrak in sproščujočo atmosfero. Uporabite lahko tudi razne lesene in kamnite dekoracije, ki bodo dodale toploto in teksturo.
Najpogostejše napake
Pri prostorski organizaciji domače pisarne pogosto pozabimo na neizkoriščen vertikalen prostor. Na stene lahko namestimo police in tako ustvarimo dodaten prostor za shranjevanje in organizacijo. Če ni sistematičnega shranjevanja, se stvari hitro kopičijo po prostoru, kar zmanjša učinkovitost.
Prav tako preveč stvari, ki jih ne potrebujemo pogosto, zasede dragocen prostor in ustvarja nered. Zato v delovni kotiček vključite le tisto, kar redno potrebujete.
Dve stvari, ki sta ključni za domačo pisarno sta dober pisarniški stol in pravilno nastavljena miza. Udoben pisarniški stol z dobro podporo za hrbet je nujnost in ne luksuz. Prav tako je bistvena pravilna višina mize. Previsoka ali prenizka miza povzroča nepotrebno napetost v vratu in ramenih.
Večina standardnih pisarniških miz je visokih 72-75 cm, kar ustreza večini ljudi. Kako preveriti, ali je vaša miza prave višine? Ko tipkate, naj bodo komolci upognjeni pod pravim kotom (90), hrbet naj bo raven in stegna naj bodo vzporedna s tlemi. Ne smemo pa zanemariti višino monitorja, ki naj bo na ravni oči. Če ste s prostorom omejeni, razmislite tudi o zložljivi ali stenski mizi, ki jo lahko po potrebi skrijete.
Še ena pogosta napaka je pomanjkanje naravne svetlobe ali neustrezna umetna osvetlitev, ki utruja oči. Idealno je kombinirati naravno svetlobo z nebleščečo pisarniško svetilko. Priporoča se namestitev svetilke na nasprotni strani od dominantne roke, saj se tako izognemo sencam med delom.
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV