dominvrt
Hrana, ki blagodejno vpliva na imunski sistem
GOSPODINJSTVO

Hrana, ki blagodejno vpliva na imunski sistem

23.03.2020, 7:23
0

Na določene stvari trenutno ne moremo vplivati. Na druge lahko! Lahko se odločimo, da bomo krepili svoj imunski sistem z izbiro zdravih živil. Prehransko strokovnjakinjo Karlo Klander smo vprašali, kaj naj trenutno ne manjka v naši kuhinji.

Čeprav zaradi trenutnih okoliščin kupujemo živila na zalogo, je še vedno pomembno, da poskušamo zaužiti dovolj svežega sadja in zelenjave, prične Klandrova. “Od sadja se bodo najdlje obdržala jabolka, pomaranče, limone, grenivke in kivi. Kakšen teden lahko zdržijo tudi banane, ki pridejo prav še, ko si zaželimo kaj sladkega. Ko jih zmanjka, se lahko sladkamo s suhim sadjem.” Dodaja, da so izredno zdravi gozdni sadeži, ki pa jih trenutno najlažje v prehrano vključimo, če kupimo zamrznjene.

Olive
Olive/ FOTO: Dreamstime

Med zelenjavo je za krepitev imunskega sistema izredno koristna zelenolistnata zelenjava. “Znova je težava obstojnost. Toda sama sem kupila večji šop peteršilja, ki je odličen vir vitamina C pa tudi drugih vitaminov in mineralov. Obstojnost mu daljšam tako, da ga imam na kuhinjskem pultu v vazi z vodo, ki jo redno menjam. Precej obstojna je stebelna zelena, malo manj špinača in blitva. Teden dni lahko zdrži tudi solata, najbolj endivija. Kupite zelenolistnato zelenjavo vsaj za nekaj dni.”

Prehranska strokovnjakinja svetuje, da se po drugi strani založimo z zelenjavo, ki jo je mogoče hraniti dlje časa. “Ohrovt, zelje, korenje, rdeča pesa, gomoljna zelena, koleraba,” našteva. “Kakšen teden imamo lahko na zalogi cvetačo, bučke, jajčevce, koromač, por.” V obroke je mogoče vključiti še hokaido buče in sladki kot tudi navadni krompir. Nikakor v boju proti virusom ne smemo pozabiti niti na česen in čebulo, še poudari.

Špinača
Špinača/ FOTO: Dreamstime

Za dlje časa se je mogoče založiti s kislo repo in zeljem. “Kisana zelenjava je bogata s probiotičnimi bakterijami, ki ravno tako krepijo imunski sistem.”

Ta bo za povrh močnejši, če poskrbimo za fizično aktivnost in se odpravimo v naravo. “To lahko izkoristimo za nabiranje vsaj kopriv in regrata, če že ne prepoznamo drugih divjerastlih rastlin, ki so užitne in ravno tako bogate s hranili.” Sedaj je čas, ko je res pametno poskrbeti, da uživamo dovolj vitaminov, mineralov in drugih hranil, ki jih telo potrebuje.

Pravo superživilo v času, ko morda nimamo na razpolago obilice sveže zelenjave, pa so kalčki. Gojimo jih lahko na kuhinjskem pultu. Kaljenje je izjemno enostavno. Potrebujemo samo primerna semena za kaljenje in navaden stekleni kozarec za vlaganje. Za začetek bo morda najlažje kaliti semena alfalfa in redkvice.

Čebula
Čebula/ FOTO: Dreamstime

Da bi poskrbeli za svoje zdravje, Karla Klander priporoča še, da se založimo s stročnicami, ki so bogat vir beljakovin. “So hranljive, a ne obremenijo prebavil. Krasno se podajo z marsikatero jedjo. Kupujmo suhe stročnice, jih sproti namakajmo in kuhajmo. Priporočam čičeriko, bob, fižol, grah in lečo. Slednja obstaja rumena, rjava, zelena ...” Že z različnimi stročnicami lahko poskrbimo za raznolikost obrokov.

“Prav tako ne smemo pozabiti na žita. Najbolj priporočam proso, ajdo, kvinojo, amarant in rjavi riž.” V prehrano je treba vnašati še zdrave maščobe. “Jaz redno uživam semena, oreščke, avokado in olive. Za peko uporabljam kokosovo maščobo in maslo ghee, v solatah pa kanček hladnostiskanega olivnega olja.”

Iz vsega, kar smo našteli, je mogoče pripraviti kopico zdravih obrokov, ki bodo okrepili naš imunski sistem in poskrbeli za naše zdravje. “Vsekakor velja za konec omeniti še zelišča in začimbe. Ne le da z njimi dodamo obroku okus, ravno tako so bogata s hranili. Sama posegam po rožmarinu, timijanu, origanu, baziliki, kurkumi, ingverju, gorčičnih semenih, kumini, cimetu in klinčkih.”

Prehranska strokovnjakinja svetuje, da se v tem času založimo z osnovnimi zdravimi živili. “Sedaj je ključno obdobje, ko moramo svoj imunski sistem podpirati. K temu ne bomo pripomogli, če bomo uživali predelano in hitro hrano,delikatesne izdelke, sladkarije, pekovsko in slano pecivo. Ravno tako sedaj ni čas za prenajedanje niti za polovičarstvo. Sami si iz zdravih živil pripravljajmo obroke, bodimo disciplinirani in podprimo svoje telo na način, na katerega lahko, polaga na srce.

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij.
Omogoči piškotke

Čičerika
Čičerika/ FOTO: Dreamstime

NOVICE
Ujete med štirimi stenami: žrtve težje pokličejo ...
ŠPORT
Šef Dorne: Pripravljeni smo na vse scenarije. ...
POP IN
Andrea Bocelli bo za veliko noč nastopil v prazni ...
TV ODDAJE
Tekmovalec MasterChefa do več kot milijona ...
VIZITA.SI
Kako preveriti enega izmed simptomov koronavirusa?
DOMINVRT.SI
Teh stvari nikoli ne splakujte v straniščno ...
ZADOVOLJNA.SI
Tudi Ana Praznik si je omislila novo frizuro
MOSKISVET.COM
Shiffrinova na smučkah tudi v času karantene
BIBALEZE.SI
Pri 44 letih je rodila 22. otroka
CEKIN.SI
Furs opozarja: Ali nameravate uveljavljati ...
OKUSNO.JE
Kruh brez kvasa po receptu priljubljene slovenske ...
DOMINVRT.SI
Začnite z domačim projektom že danes