Tisti, ki Allianz Arene še niste obiskali, ste jo morda opazili, ko ste se peljali po avtocesti mimo bavarske prestolnice. Oblika stadiona ter njena fasada precej izstopata iz okolice. Fasada je med tekmami osvetljena in tako vidna daleč naokoli. Prav osvetljena fasada, ki menja barve, je verjetno najzanimivejša posebnost tega stadiona.

Prvi stadion, ki lahko menja zunanjo osvetlitev glede na dogodek
Allianz Arena je namreč svetovno znana po svoji unikatni zunanjosti, sestavljeni iz 2.874 napihljivih folijskih 'blazin'. Te se lahko osvetlijo v različnih barvah – rdeča, kadar igra FC Bayern München, bela, ko igra nemška reprezentanca. Kadar je na stadionu igral drugi münchenski klub, TSV 1860 München, ki je bil sprva solastnik stadiona, se je obarvala v modro, ob posebnih dogodkih pa fasada stadiona oživi v posebnih barvah, kar bo najverjetneje tako tudi ob finalnem obračunu Lige prvakov.


Posebna arhitektura – zasnovana kot 'pnevmatika'
Stadion je zasnoval priznani švicarski arhitekturni biro Herzog & de Meuron. Isti biro je zasnoval tudi priljubljeni Tate Modern v Londonu. Zunanjost stadiona je izdelana iz ETFE-folije, ki je samoočiščevalna in odporna proti ognju, kar omogoča dolgo življenjsko dobo in nizke stroške vzdrževanja. Oblika stadiona posnema obliko pnevmatike, kar daje objektu privlačen in futurističen videz.

Trajnostne rešitve in napredni sistemi
Allianz Arena se ponaša tudi s številnimi trajnostnimi rešitvami, vključno z energetsko učinkovitimi LED-lučmi, recikliranjem deževnice in naprednimi sistemi za nadzor dostopa in varnosti. Od leta 2020 je stadion prešel na 100-odstotno zeleno električno energijo.

Referendum o gradnji z najvišjo udeležbo v zgodovini Bavarske
Ko je Nemška nogometna zveza dobila zeleno luč za izvedbo svetovnega nogometnega prvenstva leta 2006, se je znašla pred velikim izzivom. Olimpijski stadion v Münchnu zaradi dotrajanosti ni zadostoval standardom Mednarodne nogometne zveze. Mestne oblasti so se zato odločile, da zgradijo nov objekt, ki bo Nemčiji v velik ponos. Pripravili so referendum, na katerem so Bavarci z dvotretjinsko večino izrazili naklonjenost gradnji; skoraj 40-odstotna udeležba na referendumu pa je še danes najvišja v bavarski zgodovini.

Gradnja je trajala tri leta, med njo so naleteli na številne bombe
Stadion je moral biti zgrajen leto pred začetkom prvenstva, zato se je z gradnjo mudilo. Trajala je tri leta, čeprav bi lahko tudi dlje, saj so gradbinci med delom naleteli na več ovir. Pod zemljo so namreč našli ostanke bomb iz druge svetovne vojne, kar je močno podaljšalo čas izgradnje, saj je bilo treba nevarne bombe odstraniti.
Stadion je bil uradno odprt leta 2005 in je bil eno glavnih prizorišč FIFA World Cup 2006. Sprejme približno 75.000 gledalcev, kar ga uvršča med največje stadione v Nemčiji. V stavbi je tudi največji nogometni muzej v Nemčiji, ki je posvečen FC Bayernu.

Prijazen dostop za obiskovalce
Gradnja je stala 340 milijonov evrov, kar je za tako napreden in tehnološko dovršen objekt precej ugoden znesek. Pri gradnji so uporabili 120.000 kubičnih metrov betona in 22.000 ton jekla. Parkirišče za 10.500 avtomobilov je bilo ob odprtju leta 2005 največje na svetu, do stadiona pa pelje tudi posebna linija münchenskega metroja, kar obiskovalcem tekem omogoča hiter in preprost dostop.

Obisk tekem je med Bavarci izredno priljubljena dejavnost, zato so tekme večinoma razprodane. Visoki prihodki od prodaje vstopnic pa so omogočili, da so kredit za gradnjo arene odplačali že 14 let pred načrtovanim letom 2030.

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV