Dominvrt.si
Veganski protesti se odvijajo povsod po svetu.

So šli veganski aktivisti tokrat predaleč?

08. 08. 2019 11.30
46

Veganski aktivisti so včeraj vkorakali v eno od koprskih trgovin in speljali akcijo, ki je sicer v tujini že dobro poznana praksa 'ozaveščanja' med vegani, pri nas pa se je tokrat odvila prvič. Skupina ljudi se je na mesnem oddelku, z zalepljenimi usti, postavila v vrsto pred živalske izdelke, v rokah držala napise, dodatno pa so predvajali zvoke živali iz klavnic, ki so bile tik pred smrtjo.

Se strinjate z veganskimi aktivisti ali menite, da so njihova dejanja pretirana?
Se strinjate z veganskimi aktivisti ali menite, da so njihova dejanja pretirana? FOTO: Profimedia

V javnosti se v zadnjem času pojavljajo burne razprave o vegetarijanstvu, veganstvu in podobnih načinih prehranjevanja. Različne stroke se med seboj ne morejo ali ne znajo uskladiti v skupnem mnenju, kaj je zdravo in kaj ni. Ne glede na to, v kaj verjamemo kot posamezniki, je resnica ta, da ne živimo več v časih, ko so ljudje jedli meso le ob redkih priložnostih, kupovali pa ga predvsem od kmetov. Poraba in uživanje mesnih izdelkov sta v zadnjih desetletjih močno narasla. Industrijska predelava mesa, ki smo ji priča danes, nima le etično in moralno sporne plati, na katero opozarja vedno več posameznikov, ampak pomeni grožnjo okolju in planetu. Pri proizvodnji mesa se namreč porabi zelo veliko energije, in sicer za predelavo, prevoz živilske krme, ogrevanje in prezračevanje živalskih farm, živali pa v okolje spuščajo toplogredne pline, ki močno vplivajo prav na segrevanje ozračja.

O veganskem aktivizmu, ki se širi v svetu in je trenutno v polnem razmaku, so mnenja različna. Kot smo dejali, je dejstvo, da naš planet ne prenaša več takšne masovne proizvodnje, ki smo ji priča, pa vendar, kje je meja med pravico in dolžnostjo vsakega posameznika? Na eni strani imamo ljudi, ki trdno zagovarjajo pravice živali in pravijo, da smo priča 'holokavstu' nad njimi, na drugi strani pa imamo tiste, ki govorijo, da prav ti posamezniki pretiravajo in naj se vsak človek odloča zase.

Veganski protesti se odvijajo povsod po svetu.
Veganski protesti se odvijajo povsod po svetu. FOTO: Profimedia
Veganstvo je v zadnjem času postal priljubljen način prehranjevanja in način življenja.
Veganstvo je v zadnjem času postal priljubljen način prehranjevanja in način življenja. FOTO: Profimedia
Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Veganski aktivisti, ki so včeraj ponesli svoj korak v eno izmed koprskih trgovin, pravijo, da si nihče več ne more zatiskati oči pred resnico. Nikogar naj ne silijo v točno določen način prehranjevanja, a pravijo, da se mora vsak zavedati, kaj ima pred krožnikom, in da ne smemo več olepševati okoliščin, v katerih so živali ubite. 

Prostovoljci iz Slovenije ter drugih držav naše nekdanje države, dodatno pa še državljani Italije, Francije, Mehike in Avstralije, po poročanju portala Regional obala naj bi jih bilo več kot 30 z vsega sveta, so včeraj z zalepljenimi usti opozarjali na to problematiko nasilja nad živalmi. Z napisi, kot so 'To ni hrana', 'Hočem živeti, 'Ustavimo nasilje', ter glasnimi zvoki živali, ki so bile posnete tik pred njihovo smrtjo, so izvedli akcijo, ki se je pri nas odvila prvič. Z njo naj bi močno presenetili in celo šokirali obiskovalce, pa tudi prodajalce in varnostnika, za katerega so aktivisti rekli, da je bil do njih agresiven.

Vsekakor smo priča vedno več in večjim protestom veganskih in okoljskih aktivistov. Sami pravijo, da so spremembe nujne. Želijo si razprave in spodbujanje razmišljanja o omenjeni problematiki, a tukaj se poraja vprašanje, kje je meja?

Anketa
Arhiv
Menite, da bi moralo človeštvo prenehati z uživanjem mesa?
So šli veganski aktivisti tokrat predaleč?

So šli veganski aktivisti tokrat predaleč?

 

Komentarji (46)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Marko Dolar 12. 08. 2019 10.12
Zakaj se ljudje začnejo jeziti namesto, da bi konkretno prebrali članek. NIhče ne pravi, da bi morali ljudje, ki radi jedo meso, nehati jesti meso. Napisano je poziv k zmernosti in k pametnim nakupom. Meso, ki ga lahko kupimo v trgovini je polno antibiotikov, ki se preko uživanja prenesejo v naše telo. Resnično bi bilo bolje za ljudi, že kar se zdravstvenih razlogov tiče, da se tega mesa ne kupuje. Onesnaževanju okolja mega industrij, ki nas bo s toplotnimi valovi kmalu privedlo na rob življenja in boj za hrano, pa je tudi vedno bolj vidno, tako da že marsikateri skeptik sprememb okolja prepoznava, da so bila zavajanja da se to ne dogaja, le marketinška laž, zavoljo dodatnega dohodka, brez kakršnekoli morale do človeškega življenja. Vsak pri sebi bi moral premisliti, ali bi rad živel kvalitetno ali ne, ali bi rad da naši potomci živijo kvalitetno v okolju, kot ga poznamo, preden bo prepozno, kar pa pravzaprav tudi na nek način že je. Ko naravno ravnovesje porušiš na stopnjo, ko se Zemlja ni sposobna več samoobnoviti pa je vse že tako prepozno, da bodo tisti, ki sploh bodo preživeli, lahko samo še govorili, kaj sem bil tako neu***, da tega nisem storil že prej, pa tako malo je bilo treba, kot premisliti in zreducirati stvari, ki niso življensko pomembne. Prosim preberite si kak znanstveni članek na temo s čim vse planetu škodujemo, ker posamezniki ne bodo dovolj prispevali, če bo masa zaradi novic, ki nimajo znanstvenih temeljev, še vedno rinila v drugo stran. Okoljsko dogajanje v medijih je spotencirano s strani potrošništva, in povečini prinaša le bolezni nam in našim ljubljenim. Zmernost na vseh področjih od rojstev, do vožnje, do nepotrebnih nakupov oblačil, hrane, ki jo zavržemo in izbira izvora hrane nasploh je edina ključ do uspeha in resnično si želim, da bi ljudje to znali prepoznati, preden bo prepozno tudi za tiste, ki to že vedo, brez da bi občutili najhujše. Stremimo k pametni družbi, ne k družbi, ki nas usmerjajo drugi, pa bo marsikaj drugače.
Marko Dolar 12. 08. 2019 10.21
Besedilo ima par slovničnih napak (* namesto onesnaževanju, onesnaževanje in pa na koncu k družbi, ki jo usmerjajo drugi) in napačno umeščenih vejic, a vseeno upam, da vam bo bolj pomembno bistvo sporočila, kot to.
Kak bi zle pojedu en steak.
Uporabnik1735100 11. 08. 2019 20.25
Sicer pa bo sedaj še mnogo žaljivk. Pač običajen odziv ljudi, ko so potisnjeni ob zid in se ne znajo/znate odzvati z argumenti, ki zdržijo. Potlej pa sledi patetična agresija. ;)
Se ne strinjam s tabo. Posledica agresije nikoli ni bila nič dobrega. Kar tale veganski način ozaveščenja 100% je. Kako lahko kaj takega uprizorite majhnim otrokom v trgovini?????? Si bo treba malo ogledalo nastavit glede teh frustracij in gneva, ki jih drugim očitate. Sicer mislim, da na splošno ljudje jemo manj mesa kot nekoč, kuhamo bolj raznovrstno hrano. Občasno imeti mesni obrok je pa tudi pravilna odločitev.
Kaj pa varnostnik? Jih ni vrgel ven?
Uporabnik1735100 11. 08. 2019 20.20
Skušal je, čeprav ni imel vzroka. Če bi jih, bi hitro fasal posledice, ker je dejstvo, da aktivisti niso kršili ničesar. Glede na to, da je potekal stream v živo, bi si pa tudi z intervencijo naredil medvedjo uslugo.
Bolani
Obozujem meso in ne mislim se mu odpovedat !
Da vi novinarji ko pišete te bedarije, še potpihujete te bedake,ki mislijo,da so oni ozaveščeni,naj se zamislijo,da tudi oni jedo živa bitja,kaj pa rastlina drugo je kot živo bitje,dokler je ti zavedni ne utrgajo,pa se mesojedci ne zbirajo ob raslinah in zelenjavi,pa protestirajo,zakaj jih pobijajo.Vsak se naj briga za svoj krožnik,s čim ga bo obložil,pa bodo vsi imeli kaj delati.Za vas novinarje,pa ko pišete,da zemlja več ne prenaša toliko izspustov od živali,pred dvajsetimi leti je bilo mnogo več živih živali kot danes,pa se nihče ni pritoževal nad njimi,po vaše pa kot razumem,bi bilo najboljše,da vse živo pokoljemo,da ostane na svetu samo človek,pa bo imel dovolj zraka za dihat.Dajte se malo zamisliti,kaj pisunite.
Nerad se oglašam v takih zadevah. Vendar, človek je vsejed, komur to ni poznano, se bo enkrat moral tega zavedati. Zato naj se vsak briga za svojo hrano in pusti druge pri miru. Ne more nekdo dirigirati kaj bo kdo jedel, dokler vsak kupuje ali prideluje hrano za svoj denar. Mislim, da je pri nas vedno več ekstremizma in nestrpnosti proti vsakemu, ki se ne obnaša tako kot nekdo želi ali je sam navajen. Smo pač ljudje med seboj različni, vsak naj se zanima bolj za sebe kot druge, da se bo znal obnašati normalno v družbi. Ko beremo po spletu, največji zagovorneži kogarkoli, sami najbolj kršijo vse tisto, kar vsiljujejo drugim.
Jeko smrekar z borovga gozda 09. 08. 2019 19.55
Vegansto in zaščita živali..Najbolj da greste tolk daleč, da še enoceličnim organizmom date pravice, sej je tud živ organizem. Uboooge bakterije ja, pobijemo jih trilione za en antibiotik. Pa sekreta tut ne več pucat da ne boš priča 'holokavstu' nad njimi. Me zanima če jeste antibiotike, glede na to da se večina pridobiva neposredno od živih organizmov. Pa sj nebo noben do 30 let pršu če gremo to pot. Prvovrstni zrezek se lahko nardi tut iz gojenjem celic v mišična tkiva u lab. To raj podprite. 20mil+ je blo uloženih za razvoj "čistega mesa" u lab. že od leta 2017... se dela na tem, in je potencal da se vse zrihta, sam ne jadrat u takšne skrajnosti! Namest takega izražanja nezadovoljstva, raj kaj konstruktivnega doprineste družbi pa kj naredte da se reš planet dokler se ga še da.. Nikakor pa ne na tak način, da je mamce strah po tem it u trgovino po hrano! xD
Tipičen vaganski članek, vse industrijsko kmetijstvo škodi našemu planetu in seveda nam. Kje so podatki koliko vsaka panoga onesnažuje ?? ... toplogredni plini nastajajo tudi pri poljedelstvu ( umetna gnojila ), metan - zemeljski plin pa bi lahko poganjal karkoli, kot na primer že .. avte !
Sem vsejed in to bom tudi ostal , takle protest kot pa je bil tale je posiljevanje in oviranje ljudi ,ki si v miru želijo nakupovati to kar pač želijo. Nič nimam proti če ljudje protestirajo vendar ko pride do oviranja ,kot naprimer hoja po prehodih za pešce , pa čeprav se strinjam z zahtevami ljudmi. Tale veganski protest je s tem načinom nesprejemljiv in hkrati tudi kazniv.
torej so šli opisani aktivisti v svoji akciji čez zakonodajo. zakaj to ni navedeno v prispevku? po katerem zakonu se tovrstni aktivizem kaznuje in kakšne so kazni? če bi novinarji napisali to, kar ste napisali vi (da je to kaznivo in, da družba tovrstne aktivnosti kaznuje), bi se izognili izlivu frustracij in gneva na soljudi, ki so se odločili, da iz prehrane izločijo živila živalskega izvora.
V glavnem pa s protesti vedno nastrada nič kriv človek. Krivci zaradi katerih nekateri protestirajo (tudi upravičeno), pa se vedno smejijo nekje v ozadju, katerih se protesti niti ne dotaknejo. Nič krivim ljudem pa otežujejo življenje, ker se zaradi protestnikov ne morejo gibati po običajnih poteh ali na določenih lokacijah. Malo je pa le treba razmisliti kaj in koga ovirati, ne pa kar na splošno, samo, da se protestira.
Uporabnik1735100 11. 08. 2019 20.21
Ne, ni kazniv. Ga pa nisi vajen.
več stvari zmoti: tiste manjše, ki zmotijo 1. kako, da je ta tema uvrščena na dom in vrt rubriko? 2. trditev, da imamo na eni strani holokavst nad klavnimi živalmi in na drugi tiste, ki trdijo, da se naj vsak posameznik odloči po svoje je ekstremistično neresnična - ena stran je angažirano proti pokolu najmanj 100 milijard živali na planetu za prehrano ljudi in na drugi tisti, ki niti slučajno ne trdijo, da so za svobodno izbiro v prehrani temveč militantno zagovarjajo prepoved veganstva, predvsem pri starših veganih (če je na eni strani omenjena skrajnost, mora biti na drugi tudi skrajnost) - sredina bi bila, če bi ena stran zagovarjala več hrane na rastlinski osnovi in druga naj se vsak svobodno odloči kaj bo pojedel - to ni resnica. velika, velika večina je skrajno sovražna do soljudi, ki jih opominjajo nad zločinom pridelave mesa 3. trditev, da ena milijarda ne je mesa, in 5 milijard meso je, je še ena v nebo vpijoča neresnica in novinarska manipulacija, saj je na planetu danes 8 milijard in ne 6 milijard ljudi (uradno nekaj manjka do 8, vendar Združeni narodi sami priznavajo, ad države, kot so Kitajska, Indija, Pakistan, in velika večina afriških držav lažejo o številu za več sto milijonov navzdol), 2 milijardi ljudi je nepredstavljivo dosti ljudi, oz. je blizu številu vseh do sedaj umrlih predstavnikov vrste Homo sapiens (na planetu danes torej živi večkratnik števila vseh do sedaj umrlih v zadnjih 200 000 letih - a še zmeraj nikomur ni nič jasno?).. predolg bom, zato naj ostane pri tem izboru. kar najbolj moti pa je skrajna neomikanost tistih, ki komentirajo, skrajna nezmožnost avtorja prispevka, da sam odkrito prizna svoj gnev nad tistimi, ki si upajo živeti od rastlinske hrane in posledično dovoljuje skrajni sovražni govor (klic k fizičnemu nasilju nad tistimi, ki se odločijo za veganstvo) množice proti tistim, ki si dejansko kapljica v morju. Naj se sankcionira vsako kršenje zakonodaje s strani takih ali drugačnih aktivistov (in tole opisano je popolnoma mimo in brez potrebe, gre dejansko za željo po osebni promociji tistih, ki jim ni kaj dosti jasno oz. je dejanje, ki živim bitjem škodi saj povprečnežu še dodatno vzbudi željo po agresiji nad sobivajočimi ali soljudmi), ampak naj se hkrati odločno zavzame s strani novinarjev tudi stališče, ki je podkrekpljeno z znanostjo in, ki povprečnežu, ki tripa na teorije zarote, nikakor ne bo všeč. še najmanj milenijcem, militantnim skrajnežem, ki zagovarjajo apokalipso izumiranja, tistim, ki špricajo pouk, ker jih bo od gretja planeta zalilo morje (bog se nas usmili?),.. tej nepregledni masi, ki komaj čaka, da na "pridi in se zabavaj! vsakdanu vrti otroke kralja živali (citiram komentarje) na žaru in zraven golta sir iz senenega mlaka. ali so šli aktivisti predaleč? kakšni aktivisti? ti so promovirali sami sebe in jim za vso ostalo ni bilo kaj dosti mar. za pravi se bori drugače. z omiko, trdim delom čez izobraževalni sistem, javnim pogumom, da se akademske vrednote branijo in življenjem, ki naredi čim manj škode.
Kaj bluzis, naslednjič preberi kar zapišes preden pritisneš na tipko komentiraj
Podpiram! Da bi jih čimveč prepričali, da za nas normalne ostane več. P.S.: Pa veliko GAY populacije... ;)
Jaz jih pustim pri miru , ko se pasejo na "travniku", od njih pa zahtevam, da tudi oni mene pustijo na miru, ko si kupim šnicl.
Dokler bo lev jedel meso ga bom tudi jaz. Narava je nekatere vrste bitij pač naredila mesojede in jaz tega ne bom umetno spreminjal. Tako pač je. Ja, tisti ki je pojeden mora pač umreti v bolečinah, pa če je to pod levjimi kremplji ali pa pod mesarskim nožem. Narave je pač kruta, to vsi vemo.
a ja seveda. ti si vsejedec. imaš izbiro. lev je genetsko že izumrl - vse smo jih poklali, njihov genetski bazen je tako uničen, da brez živalskih vrtov ne preživijo - tako je z veliko večino karizmatične makrofaune, zato je primerjava z levov popolnoma zgrešena. si na vrhu prehranske verige, skozi deset tisoč let si razvil kulturo in omiko - in ta pravi, da je edino pravo življenje tisto, ki je pravično, tako kot to definira sokrat, denimo, da ne govorim, da je vse življenje božje stvarstvo, če si slučajno iz ene od treh velikih monoteističnih cerkva. si lev, vendar si hrakti več, saj si človek - a ne? a to boli, ali kaj? človek je tako hudo invazivna in prilagodljiva vrsta, da brez posledic preživi tudi prehrano z rastlinami ali, na drugi strani, zaklanimi živalmi. imaš izbire koliko hočeš.
...... in potem so vsi šli na en ornk burger......
Dokler niso preminuli zaradi Cancerja...
Bravo aktivisti. Všeč so mi, saj kažejo na vse večji problem pretiranega uživanja živalskih beljakovin, posledično še večjega izkoriščanja in mučenja živali. Nedavni poljski primer je pokazal vso bedo mesne industrije. Sicer pa, karcinom prebavil je v glavnem posledica prepogostega uživanja predelanih mesnin. Račun pride okoli 50. leta starosti, kot pri cigaretah. Gre dokler gre. Užitek ima svojo ceno!
Jaz sem vsejedec, zato se spravite gnjavit lastnike psov, mačk in ujed ! v Sloveniji je registriranih vsako leto na novo 23.000 pesotov.
Mene, če bi kdo posiljeval z veganstvom ga na gobec. A telih 30 bi letel k Marija če mi pridejo na pot. Z Milansko salamo bi jih tepu.
Milansko si vtakni tam kje sonce nikoli ne posije, ko jo imaš tako rad...
Uporabnik1735100 11. 08. 2019 20.23
Če te taka zadeva vznemiri, potlej ti itak ni mesta v javnosti. Neuravnovešena oseba.
Mi lahko kdo odgovori na moje nevedenje ......... ali ga veganke tudi kdaj pofafajo ?
Ja in to z veseljem, ker za to ne rabi nobena žival trpeti.
Valkidžija 11. 08. 2019 10.32
Ne bo držalo. Tudi ljudje smo živali vključno z tabo, zato je za veganke papanje "klobase" veelik greh. Kako se potem zagovarjajo pri njihovem vsemogočnim dolgolascem, ki verjetno čepi na preprogi iz žebljev?
ISSN 2630-1679 © 2024, Dominvrt.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1082