Dominvrt.si
Rottweiler

Resnica o 'nevarnih' pasmah

Nika Dodig
22. 01. 2013 14.53
19

Problematika tako imenovanih "nevarnih pasem" je v medijih izzvala že vrsto takšnih in drugačnih člankov. Žal pa ljudje prevečkrat preberejo le naslov in ne cele zgodbe, kot na primer: Rotvajlerja raztrgala žensko, Pitbul pogrizel manjšega psa in tako naprej. Pa se to res zgodi kar tako, brez razloga?

"Vedno, vedno so odgovori na vsak pasji ugriz. Do napada nikoli ne pride iznenada. Če znamo psa opazovati, moramo vedeti, kaj približno se lahko zgodi," pravi Jože Vidic, kinolog in veterinar. "Jaz bi celo rekel, da je v Sloveniji »nevarnih« ugrizov zelo malo. Pa zdi se mi, da so prav vsi opisani tudi v medijih, tako da jih je potem res videti veliko," še doda.
Nevarnih pasem psov ni, nevarni so lastniki ali njihov pes!

Zadeva ni tako zaskrbljujoča, kot namigujejo mediji!

Brane Miklobušec
, strokovnjak za vzgojo psov, ob tem pravi: "Psi se težko sami od sebe obrnejo proti človeku in ga napadejo, če niso k temu izzvani." Po besedah Vidica, pa se zaradi števila ugrizov v Sloveniji pravzaprav celo preveč razburjamo. "Po številu ugrizov smo nekje tam kot naši sosedje in ostali. Na tem področju mislim, da stvar ni zaskrbljujoča. Res pa je, da se v medijih prevečkrat namesto pozitivnih novic pojavljajo negativne. Komaj da smo kdaj poročali, da je slovenski pes našel človeka zakopanega v plazu, ki bi ga ljudje iskali dolgo ali ga sploh ne bi našli. Pes ga je. Nikoli tudi ne zasledim fantastičnih dosežkov reševalnih psov, policijskih in tako dalje."
Je tudi vaš pes neubogljiv in vsako jutro poje en čevelj? Potem si oglejte slovensko oddajo Pozor, priden pes! Zagotovo boste v zgodbah lastnikov in njihovih psov našli rešitve za svoje težave. Vsi tisti, ki nimate psov, pa boste lahko uživali ob zgodbah navihanih pasjih gospodov in gospodičen ter scefranih živcev njihovih lastnikov.Ne pozabite - vsako soboto ob 18:20 na POP TV. Prvič že 16.3.2013.

Čeprav nas skušajo nekateri prepričati, da obstajajo tako imenovane nevarne pasme, iz seznama nevarnih pasem, kot so rotvajlerji, pitbulterierji, bulterierji, ameriški staffordshirski terierji, neapeljski, španski in argentinski mastifi, bulmastifi, brazilski fili, tosa inu in argentinske doge, se moramo zavedati, da nevarnih pasem NI ...! "To so v bistvu vse pasme, ki so načeloma zelo prijazne do ljudi. Od samega začetka teh pasem so služile ljudem. Rotvajler je bil zaganjač črede, doberman je čuval ljudi, družino in premoženje, pasme, kot so pitbul in staford se niso nikoli smele obrniti proti človeku. Tako da nobena od teh pasem ni bila nevarna človeku, ampak je človek sam naredil take pse oziroma da pridejo ven, taki kot so. Predvsem bi bilo tukaj dobro ljudi šolati in jih izobraziti o pasmi, ki jo kupijo, preden jo seveda kupijo," pojasnjuje Miklobušec. Težava je namreč v tem, da so si jih ljudje v sodobnem času začeli kupovati zaradi napačnih razlogov ali drugače povedano, ti psi so postali žrtev svojega videza.

Imate težave z vedenjem vašega psa? Potem se za brezplačen nasvet obrnite na strokovnjaka.

Lastniki se morajo izobraževati

Rado Lukanc, predsednik kluba Rottweiler, ima že dolgoletne izkušnje s psi, ki so tako rekoč 'groza in strah' pasjih nevednežev. O nevarnih pasmah pa pravi: "To je čisti nesmisel. Nevarnih pasem ni, nevarni so lastniki. Tisti, ki so neizobraženi, ki si kupijo psa, preden se pozanimajo o pasmi … Kaj če sedaj nekdo z nožem enega zabode, bomo prepovedali nože? Verjetno ne. Mi moramo lastnike izobraževati, da bodo vedeli, kako ravnati z določenimi pasmami."

Sicer pa, vsak pes je lahko nevaren. A za vsakim psom stoji lastnik, katerega naloga je, da psa primerno vzgoji, so si enotni lastniki psov, ki so na seznamu tako imenovanih 'nevarnih pasem'. "Če je pes močnejše pasme že od malega navajen ljudi oziroma je pravilno socializiran, ni težav. Naučen mora biti tako, da v nobenem človeku ne vidi nevarnosti," pove vzreditelj 'rotijev'.


Borut Videčnik, lastnik in vzreditelj pasme doberman – tudi ti psi so namreč na seznamu nevarnih pasem –, priznava, da imajo psi kosmata ušesa, a naloga lastnika je, da svojega psa pozna. "Kar se dobermanov tiče, je za njih znano, da so »kavč« psi. To so psi, ki so neverjetno navezani na svojega gospodarja. Je pa res, da ima vsak pes kosmata ušesa ..., vendar je lastnikova naloga, da psa pozna in prepreči morebitne napade ali ugrize. Jaz imam doma štiri pse in do sedaj ni bilo nobenega problema ne doma ne z mimoidočimi. Ob pravilni vzgoji ni nobena pasma nevarna pasma."

Nevaren je lahko vsak pes

Na 'črnem' seznamu pa med drugim najdemo tudi vse pasme tipa bull. Zato staffordshire bull terier ni izjema. Tjaša Florinda, vzrediteljica omenjene pasme, je nad tem, da so ti psi na seznamu, presenečena. Pravi, da bi se vsak, ki bi imel le nekaj minut izkušenj s to pasmo, temu smejal. Omenjena pasma v Angliji namreč velja celo kot »pes varuška«. "Nevarnih pasem ni, so pa lahko nevarni prav vsi psi. Od najmanjšega do velikega," pravi Tjaša.

Pa še kako res je

Zaradi vsega tega se posledično danes zelo malo ljudi odloča za na primer rotvajlerje, pitbule, dobermane in podobne pasme. Razlog za to se skriva tudi v tem, da nekateri lastniki psov pač ne želijo med sprehodom poslušati očitke, ker imajo 'takšnega' psa. V resnici pa najmanj grizejo prav ti, veliki, črni, z belimi zobmi … "Če bi začeli s prstom kazati na krvoločne in nevarne pasme po ugrizih, bi bili nad rezultati zelo presenečeni. Pri tem bi morali namreč upoštevati statistiko ugrizov, kateri psi največkrat ugriznejo. In med takšnimi se največkrat znajdejo mešanci. Med pasemskimi psi pa zlati prinašalci, ki so v Sloveniji med bolj priljubljenimi. Pa da ne bo pomote. Nič ni narobe z zlatimi prinašalci. Spet so krivi ljudje. Ker imajo te pse za prijazne, se jim upa vsak približati, ne da bi se prej pri lastniku psa pozanimal, ali sme to storiti. No in psi, ki jih imajo ljudje zaradi svoje zunanjosti in moči za okolju nevarne, pa v resnici povzročijo najmanj ugrizov," pojasnjuje veterinar in kinolog.

Njegove besede potrdita tudi Rado in Borut. "Pred leti smo naredili raziskavo o statistiki ugrizov v Mariboru, Ljubljani in Celju. In ne boste verjeli, kaj smo ugotovili … Na prvem mestu je bil zlati prinašalec. Povsem enostavno … Morda tudi zato, ker jih je največ ali pa ker ljudje mislijo, ah, saj ta pes pa ne bo nič. To, da so najbolj na udaru rotvajlerji in psi tipa bill, pa je znano že leta in leta. Kar koli je podobno njemu, tudi če je mešanec, je rotvajler," pravi Rado, medtem ko Borut doda: "V vsaki pasmi je lahko posamezni pes, ki bo ali je nevaren. Vse je odvisno od lastnika, socializacije, šolanja in vzgoje."

O isti dilemi je spregovoril tudi strokovnjak za vedenje psov. "Drži, da so zlati prinašalci na prvem mestu, gotovo. Potem pa šele vsi ostali. Napadalni so tudi bolj ali manj majhni psi. Ljudje mislijo, da če so majhni, niso nevarni; še kako nevarni so. Pred leti sem imel čivavo, ki je bila zelo napadalna. Gristi je hotela prav vsakega. Tako da ...! Ljudje samo vidijo velikega psa in ga takoj povežejo z – nevaren. Ni res."

Lastniki psov si morajo omisliti takšnega psa, ki ga obvladajo. Tako seveda ni nevaren ne zanj ne za ljudi ali živali.
Lastniki psov si morajo omisliti takšnega psa, ki ga obvladajo. Tako seveda ni nevaren ne zanj ne za ljudi ali živali. FOTO: Reuters


Prepoved lastništva 'nevarnih pasem'

Na spletnem portalu dominvrt.si smo z anketo želeli ugotoviti, koga najbolj krivite za pasje ugrize in napadalnost psov. Od več tisoč sodelujočih v anketi jih dobrih 90 odstotkov meni, da so za kaj takšnega krivi lastniki. Le trije odstotki vseh menijo, da je za napadalnost kriva pasma, medtem ko je bilo odstotek sodelujočih neopredeljenih.

Vse bolj aktualno postaja tudi pereče vprašanje, ali bi prepoved vzreje in lastništvo nevarnih pasem zagotavljala večjo varnost ljudi in živali. Ob tem na Veterinarski upravi Republike Slovenije ( VURS ) mislijo, da kaj takšnega te problematike ne bi rešilo. Tudi če bi vse takšne pse prepovedali, so drugi mešanci, ki so enako nevarni. Ne gradi se torej preventiva na prepovedi določenih pasem, temveč na zavedanju lastnika psa o njegovi odgovornosti, pravijo na VURS-u.  Lastniki psov si morajo namreč vzeti ali kupiti takšne pse, ki jih obvladajo. Tako seveda niso nevarni ne zanj ne za ljudi ali živali.

Torej »nevarnih pasem« ni, so pa nevarni lastniki

Le ti pa se delijo na dve vrsti: na eni strani so ljudje, ki iščejo samopotrditev in zdravijo svoj nizek ego preko svojih štirinožcev, na drugi strani pa najdemo lastnike psov, ki ne vedo, kako ravnati s psom ali še huje, ne vedo niti, kaj pes je oziroma kakšno pasmo so si kupili.

Poglejte si tudi video, ob katerem boste ostali brez besed!

Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani? To lahko storite s klikom na

Komentarji (19)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User1008420 08. 09. 2013 05.07
Nikoli nisem imel problemov s psi, veliki, majhni sploh nima veze. Važen je tvoj odnos do psa in do skrbnika. Lahko vam garantiram da pes kateri ima normalnega skrbnika ne bo napadel brez povoda.
Mojo staro psico vsak večer na sprehodu napadata dva mini terierja, ki ju ima en nesramen in agresiven mulo, pa brez povodca. Ful nadležno. Imamo pa dobre izkušnje z rotweilerji, v mestu živi invalid, ki ima svojega rotweilerja brez povodca in si z mojo psico pomahata z repom. :) Me pa skrbi, če bi si tisti mulo, ki je skrajno nekulturen in agresiven, tudi nabavil rotweilerja, ki je bistveno močnejši, in ga vzgajal tako, kot vzgaja svoja terierja, ker to pa bi bila zloraba pasme, kar je tudi največji razlog za zloglasnost določenih pasem.
ne vem zakaj teh komentatorjev niso povabili v oddajo Svet na kanalu A, verjetno zato, ker preveč umirjajo zadevo in je ne napihujejo.....
Pes je ogledalo svojega lastnika.
Ko smo ravno pri Rotweilerjih. Tisti, ki si omisli to pasmo, si jo omisli za hranjenje lastnega ega. Takih poznam kar nekaj.
ma dej ne seri no, kaj pa pišeš neumnosti, pasmo psa si izberemo vedno po karakterju, in pa ponavadi po izgledu...kakšen ego no
Jasnovidec Cosmos 01. 03. 2013 23.53
Se popolnoma strinjam s tem člankomleta in leta imam Rotwailerja sedaj že drugega in prav z nobenim nisem imel in nimam problemov.Nikoli ga nisem spodbujal k nekakšnim napadom ampak ga učil obratno za razliko nekaterih drugih katere poznam.Tisti psi enake pasme so bili pozneje podivjani in res se jih je bilo potrebno bati.Ampak kot sem navedel so temu seveda bili krivi lastniki kot tukaj tudi piše.Jaz svojemu nikoli nisem potreboval nameščati nagobčnika ne pri veterinarju ne kje drugje in hvala bogu nimam problemov saj je pes vse drugo kot pa napadalen.Seveda je pa druga pesem,če bi me kdo pričel vlačiti za roko ali podobno takrat bi ga pa seveda napadel in tako je tudi naučen.Vsak pes je zaščitniški in bo branil svojega lastnika in družino seveda,če lastniki lepo ravnajo z njim.Predvsem se psa nikoli ne sme tepsti kar je prvi pogoj za njegovo vedenje.Z pretepanjem postane agresiven saj se tako nauči sovraštva.In ravno takih lastnikov je ogromno in takim je potrebno psa odvzeti.Sicer sem jih pa osebno že kar nekaj premlatil,ko sem videl da tepejo psa.In zaradi takih psihopatov so pozneje v slabi luči vse pasme katere ljudje smatrajo kot agresivne.Mene osebno je že kar nekolikokrat ugriznil ravno vedno majhen pes kateri je od nekod priletel me ugriznil ter pobegnil.Nikoli me ni ugriznil kakšen velik pes.
dejvid.serpent 01. 03. 2013 10.36
končno en konstruktiven članek!
Marija Forti? 11. 02. 2013 10.50
Psi niso nikoli nevarni. Nevarni so lastniki,ker svoje pse nepravilno vzgojijo in z njimi nepravilno ravnajo. Vsak ne more imeti psa. Ljudje smo najbolj nevarna vrsta na svetu saj vse pokvarimo in zlorabimo.
Že mogoče res da niso rotvajlerji na prvem mestu po ugrizih,vendar pa je treba pogledati posledice teh ugrizov.V ZDA je na prvem mestu po povzročitvi smrtnih žrtev rotvajler in ne zlati prinašalec,lol.In tudi iz lastnih izkušenj vem,da so ti psi lahko zelo nevarni.Primerjava kdo večkrat ugrizne sploh ni pomembna važne so posledice.Mene so že trikrat ugriznili,pa lahko rečem da zato zame ni nevaren pudelj.Čeprav me je že dvakrat.
Marko Hribar 02. 03. 2013 08.12
ti si eden tistih ki tega ne bo nikoli razumel...in ki išče šivanko v senu...seveda da so posledice hujše saj je pes bil ustvarjen za čuvanje otrok,družin,premoženja in celo celih vasi...tega pudelj ni zmožen...samo če malo pomisliš kaj če bi pa pes ki ima karakter kot čivava ali ta pudelj ki te je ugriznil imel moč in velikost pitbulla al pa doge argentine pa bi se imenoval pudelj? mislim da ti nebi blo smešno da te je pudelj že dvakrat ugriznil!!
pa si se kdaj vprašal zakaj nekatere ljudi psi večkrat ugriznejo, nekatere pa nikoli, stvar je tudi v tem da ljudje ki se bojijo psov nikoli ne naredijo nič na tem, da se tega straha znebijo, se pravi jaz se bojim psa in zaradi moje travme, za katero sem verjetno kriv sam , mora biti vsak pes ki ga vidim da se mi približuje privezan...da bi pa kaj sam naredil v odnosu meda tabo in živaljo, to se ti pa po vsej verjetnosti zdi brez veze.....
pes mora biti vzgojen pa naj bo to majhna ,srednja,velika ali kao nevarna pasma psa
Prav z vsem se strinjam, omenil bi še pa nekaj, na kar vsi pozabljajo. Pes je žival, ki izhaja iz "tropa" in v tem tropu vlada hierarhija. Tudi v današnjem leglu mladiči niso vsi enaki, zmeraj je eden alfa samec ali samica. Vzreditelj, ki ima malo posluha za te zadeve in zna malo opazovat, bi lahko pomagal pri izbiri, ko pridejo nadebudni novi lastniki po "kužeka". Kajti, če dobi neka, z vsemi novodobnimi vzgojnimi žavbami namazana družinica, za prvega psa alfa samca večje pasme, bodo kmalu vsi plesali, kot bo godel njihovi zlati punčki kupljen psiček.
Tole načelo sploh ni mogoče brati, to je ravno tako kot bi zasvojenca s kockanjem spraševal o smiselnosti casinojev. Če ima človek urejeno življenje mu ni potrebno vseh življenja in čustev patološko projecirati v žival. Je že tako, da niso vse pasme enake, če bi želel odgovoriti na ravni zgornjih sogovornikov, je tako, da orožje ni prepovedano (četudi je nevarno) je pa posedovanje regulirano, avtomatsko/vojaško orožje pa je sploh povsem prepovedano. Drugo v tem smislu (in neumni argumentaciji primerno) je pač dejstvo, da imam dosti raje, da me ugrizne pinč kot pa rottweiler. Skrata raven argumentov odraža intelekt tistega, ki argumentira.
mene bi bilo sram če bi me pinč ugriznil, pa spet če bi me, pes ne ugrizne kar tako brez veze, no pinč ja, ker je žleht, nasplošno pa ne, zavoha nekaj na človeku, mu ne diši in hop....
ISSN 2630-1679 © 2024, Dominvrt.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1082