Dominvrt.si
Ležalniki

VIDEO: Raj za 'pavšaliste'

B.J.V.
13. 05. 2012 12.58
71

Morje, sonce, dobra družba, pijača in jedača. Pet stvari, ki večini ljudi predstavljajo dopust. Jana Kobal, kolegica oddaje Preverjeno, je preverila, kako se dopusta lotijo tako imenovani 'pavšalisti'.

'Pavšalisti' po domače rečejo tistim, ki v istem kampu in na istem prostoru »domujejo« po deset in več let. In prav zato si ta svoj prostorček uredijo do najmanjše podrobnosti - da se ob vikendih od maja do konca septembra, ko tam uživajo morske radosti, počutijo res dobro.

Večina jih živi v bloku, zato si želijo košček »svoje« zemlje imeti vsaj ob morju. Tako se za prvomajske praznike odpravijo v kamp, kjer se moški lotijo sestavljanja, »šraufanja«, zabijanja. In medtem ko moški na drevesa postavljajo antene in polagajo umetno travo, ženske pomivajo, zračijo, obešajo zavese.

Uživanje
Uživanje FOTO: iStockphoto

Se tak dopust izplača?

V eni od turističnih agencij povedo, da bi si štiričlanska družina za ceno enoletnega pavšala lahko privoščila dvojne počitnice. Za prvi maj denimo apartma na Hrvaškem, v glavni poletni sezoni pa 'all inclusive' počitnice z letalom v hotelu s štirimi zvezdicami v Turčiji.

A kot pravijo pavšalisti, vzdušja in druženja s sosedi, ki jih poznajo že dolga leta, ne bi zamenjali. Zato so pripravljeni vsak vikend potrpeti na mejnih prehodih s Hrvaško in plačevati vedno višje stroške za gorivo.

Sodobni pavšalisti imajo v prikolici skoraj vse, kar imajo tudi doma. Od televizorja, klime, štedilnika, do stranišča in tuša.
Sodobni pavšalisti imajo v prikolici skoraj vse, kar imajo tudi doma. Od televizorja, klime, štedilnika, do stranišča in tuša. FOTO: iStockphoto

 

Komentarji (71)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Sraufa, vaservaga,... :)
Še enkrat bom napisal in sam osebno znam prekleto uživat na morju in za svoj denar dobim bistveno več ,kot pa tile "pavšalisti" v sezoni dobiš zelo lepe in opremljene apartmaje ob hrvaški obali s klimo od 50 € do 70€ na dan. To pomeni ,da ne rabim uporabljati javni WC , javni TUŠ, pomivat posodo v KORITIH seveda skupnih . Jaz sem pristaš uživanja in tudi če v najslabšem primeru za letni dopust najamem APP za 70€ na dan me to pride 980 € in mi ostane še 1020 € od cene pavšala ,to pomeni ,da si dodam še 380€ iz žepa in lahko vsak ,dan zapravim 100€ hihiihiihi. Za 4 člansko družino je to lahko vsak dan večerja v lokalih in in še velik ostane za ostale stvari. Nisem nevoščivljec tem ljudjem me pa blazno moti njihova naivnost k jih tako grdo izkoriščajo. Res pa je da tudi oni ne razumejo kaj pomeni pojem kampiranje . Sam sem celo otroštvo preživel po kampih in bilo je zelo lepo žal pa danes ni več tako razen tam kjer so "spucali " pavšaliste .
pa ne gre za naivnost, gre za lifestyle. Jaz pravim tako - celo leto imam doma na voljo postlo, ko pa grem na dopust, pa hočem spat v šotoru v spalki.
hahahaha Slovencelni .. bi morali na v Šimune na Pag pogledat kaj se tam ustvarja :)) noro, folk si dela cele brunarice, garaže, namakalne sisteme za zelenico, travo kosijo, kamnite zidove gradijo, roštilji in šanki lepše zgledajo kot po restavracijah, nadstreški, rože, celo jacuzzije se vidi pri nekaterih 10m od plaže. Skratka, plačat vsaj 4000€ letno za tako parcelo + vse vzdrževanje, pot, trajekt, tekoči stroški .. hahahaha in vrtnarijo pa čistijo bolj kot doma. Ti kampi so en velik nateg, cene pa astronomske in prav zaradi takih biserov slovenskih, posledično plačujemo za 1x prespat med potovanjem bistveno več tudi ostali z mini šotorčkom. Ni druge nacije ki bi se tako obnašala, ostali pridejo s kamperji za 2 dni, Slovencel si pa vrtičke ureja na plaži, tu se vidi vsa funkcionalna inteligenca in pismenost pa se sprašujemo, kdo voli pingvine v parlament hahahah.
Da si vsako leto v istem kraju je čisto brez veze. Tako nikoli ne vidiš nič sveta. Jaz nikoli ne grem na isto mesto.
too much prtljage in odvečne navlake in same skrbi in delooo, če je to dopust....
Naše zlato pravilo se glasi. Nikoli se ne vračaj na isti kraj. Zadnjih devet let uporabljamo strešni šotor, kar nam omogoča maksimalno svobodo brez nadležne gužve v natrpanih kampih. Pa naj bo na slovenski , hrvaški ali pa turški obali.
točno tako!
Reklama za turistične agencije in all inclusive pakete...ki jih marsikdo, ko jih sproba ne mara več....po drugi strani nekateri uživajo na enem mestu 10 let ali več....in jim je fino ker vse in se vsi poznajo...( ok..meni to ni, potem je bolje če sem doma)...jaz mam pač rad jadranje...in najlepša obala za jadranje na svetu je ravno jadranska ob hrvaški....spet tretji , imajo radi aktiven dopust v "neznanem" kraju....tako pač je....zakaj se kregate med seboj še o stvareh , ki vas v bistvu skoraj edine še pomirjajo in sproščajo...še lepše, če pri tem res uživate....kakor komu paše, kajne...želim Vam vsem skupaj nepozaben in čudovit dopust...kjerkoli že boste in karkoli že boste tam počeli...
povprečen slovenec ali povprečen turist odvrži sidro na eno in isto mesto in naj te ne premekne niti cunami..h e he
Če bi ti ljudje poznali matamatiko iz 2 razreda OS nebi nikol postali pavšalisti . Žal pa od teh gostov nima nihče nič razen uprava kampa in in hkrati ima velik dela komunalna služba katera mora čistit umazanijo za njimi žal. To zame niso nobeni turisti ampak nekakšni muftaši ,ki v resnici porabijo velik denarja za prazen nič.
ne bodi tako fouš za prazn nič! nekateri ljudje radi dopustujejo v kampih in nebi zamenjali dopusta za nič na svetu za 10 dnevni all inclusive v nekem betonskem naselju! vsak počne kar želi in res ne vem kaj nekatere to tolk moti!
hahahahh obstajajo tudu bungalovi v kapih oz kontejnerske hišice z vso infrastrukturo in to bistveno ceneje kot pa tale pavšal in vsi stroški zven . Je pa res ,da to so posebni ljudje in so v tistem okolju prvi na vasi in ni pomembna cena kero plačujejo. Južni sosedje temu rečejo porez na bud..........
So tudi hoteli, apartmaji in do ljudje ki znajo živeti. Ti pač ne sodiš mednje.
Pri dopustu se gre za dušo, ne za ekonomiko. Ti tega pač ne razumeš, zato ti ni za zameriti....
za dušo ti dam v najem njivo bo bolj koristno kot rožice sadit v kampu hahahaha
medo90; točn tako 110°% drži!
mi mamo pavšal sam zato k dec tko hoče....upam, da bo drug let po mojem in ga skenslamo, ker moj tošl teh stroškov pač ne premore (res je da si pavšal delimo ampak vseeno je drago). pavšal je 2000 € pol mormo pa še 2000 prištet za vse vikende, ko "mormo" rint dol (vožnja,prijava gosta, taksa itd, najmanj plato pera, ker six pack v kempu ni (žal) nič, vsa hrana-ne boste verjel ampak poje se jo več kot doma, razni sladoledi, kakšno kosilo zunaj (zelo redko sicer, ampak je pjača zraven vedno dražja kt hrana - dopovedat to decu, no go, itd) Če pa ima pavšalist še čoln pol pa sploh ni računice. V glavnem za ta dnar greš res lohk parkrat kam drugam........če sta dva! čim maš otroke je to drgač
primož šušterši? 14. 05. 2012 00.56
kok jamraš, najbolj da si doma, dec nej gre pa na morje
deca posli na čvap in per party pa naj s tisti prjatli se ga ucurni ti pa pejt z otroki na all inclussiv na grški otok ali v turčijo pa boš vidla da te bo manj kostal pa še srečna in spočita boš nazaj pršla, ja in to ti govori dec ne boš verjela ker sem to vse podoživel in videl kolegae ki jim je to alfa in omega v življenju in ne sežejo s svojo miselnostjo dlje kot do prvega kampa v istro ali va Krku ... pol se pa pejt!
pijanec22, se vidi da še nikjer nisi bil razen v Portorožu in lepi njihovi.
2 otroka in 2 odrasla...vsak damo 500€ in imamo plačan pavšal za dobrih 5 mesecev. V katerem hotelu je še tako ugodno??? In ne nakladajte mi o nekih akcijah po Turčiji in drugje, ker sem tudi to počela. Za oba (jaz in mož) sva plačala cca 800€ za en teden. Zapravila sva pa verjetno tudi toliko...za razne spominke itd itd... Bilo je lepo, poceni, all inclusiv...pa vendar grem raje na dopust v kamp. Sicer pa...kakor komu paše ane:))
itak če si pa dopust združla z sopingom ker je tov tvoji glavi, zdaj ko pa mas otroke so pa smpominki odveč, zračunaj si bencin in letanja dol in zivce v koloni in timing ki ga racunaš zaradi gužv in itd... da ne govorim o racionalnosti in ekonomiki pravega dopusta...
Pavšal je drag in vožnja nadležna, kradejo ti in stalno pospravljanje in urejanje prikolice in okolice. Druženje s prijatelji - neprecenljivo.
Vsak naj preživlja dopust tako kot mu najbolj paše....in to je to...
Za tisti kamp pavšal od 2.000.-€ naprej greva midva s partnerico 2krat po 14 dni na all inclusive v >Turčijo ali Tunizijo, decemra pa skoraj še ostane denar za 1 teden Sharm el Sheika. Morda nekaj primakneva za decembrske počitnice. Seveda letujeva v maju ali juniju, jeseni pa konec septembra ali oktobra. Aranžmaji in poleti samo iz Muenchna, kjer je najceneje.
torej izbiraš poceni destinacije in poceni termine...
Očitno ne bom nikoli razumel zakaj nekateri hodijo leta in leta na dopust na isto mesto.... Prav tako mi ni razumljivo zakaj bi šel v all-inclusive hotel z agencijo za 1 teden? Poležavam in spim lahko namreč doma za bistveno manjši denar. Sam grem najrajši vsakokrat na drugo lokacijo, pa naj bo to evropa, amerika, azija, afrika,... Slovencem nebi škodilo, če bi malo bolj potovali, bi vsaj prišli do spoznanja, da so nas v evropi že malo, da ne vsi prehiteli v razvoju. Pred kratkim sem bil Poljskem, sicer res, da je standard še malo nižji, ampak ekonomsko in gospodarsko gledano so pa že svetlobna leta pred nami. Pa prosim brez komentarjev, da so taka potovanja draga, ker pride bistveno ceneje teden potovanja z lastno organizacijo kot pa all-inclusive hotel z agencijo. Če pa delujemo po liniji najmanjšega odpora in takoj letimo po "najugodnejšo" ponudbo na agencijo... pač takim ni pomoči :) Sicer pa moja ideja dopusta ni, da se bom spočil od službe in vsakdanjika. Želim si obiskati in izkusiti čim več držav, mest, kultur, rajskih krajev z vidika prebivalca in ne turista. Ponavadi rabim še 2 dni spanja ko pridem iz potovanja :) Sam zagovarjam aktiven dopust in ne poležavanja na plaži. Človek potem hudičevo hitro spozna kaj pomeni rek "Knowledge is power" Enjoy :P
armadilo, O.K. pristajam da so tvoja potovanja v Azijo, Ameriko, Afriko poceni zate in za tvoje dohodke. Ne nabijaj pa laži, da so ta potovanja cenejša od all-inclusive variant z agencijami. Samo primer: charter let iz Muenchna do Antalye v maju je cca 200.-€, all inclusive počitnice preko nemške agencije pa cca 250.- do 300.-€. Pa ne oglašaj se s svojimi pripombami ljudem, ki morajo gledati na vsak €, ne pa potovati v Ameriko. Že moja varianta počitnic je večini ljudi nedosegljiva.
Kot prvo: pavšalistom očitno ni potrebno gledati kako zapravijo vsak €, glede na to da je letni pavšal od 2000€ naprej Kot drugo: za malo manj kot 2000€ sva si z dekletom privoščila 26 dnevno potovanje po indiji. Še tretjič: tvoje počitnice v turčiji pridejo za 9 dni predvidevam? 900€. Se pa strinjam s teboj, da z malim proračunom nebi prišel skozi v skandinaviji, islandiji... kjer je hostel od 20€ naprej. Hočem pa samo povedat, da bi ljudem, ki si lahko privoščijo normalen dopust ni potrebno vsako leto gniti na istem placu ali all-inclusive hotelu.
pavšali niso od 2000 € naprej-so dosti ceneje toliko da veš.
se opravičujem, sem sklepal iz napisanega. Nikoli me ni zanimal tak pasiven dopust, tako da ne vem kje se gibajo cene. Vem samo, da so bili osebki, ki so imeli zakupljene parcele v kampih ponavadi za nas v študentskih letih prava nadloga, ker so zahtevali ponoči mir :)
armadilo, prvič in prvič 9 dnevnih počitnic skoraj ni. So 7 ali 14 ali 21 dnevne. Charterji pač vozijo tako. Drugič 900.-€ za Turčijo. Tudi lahko vendar v ultra all inclusive ponudbi 5*, kjer boš jedel tudi škampe in rake, pil pa Yakut vino. Ti pa kar ponujaj indijsko svinjarijo svojim kameradom backpackerjem, za katere in tudi zate je zanikern camp na hrvaški obali paradiž.
@volek kaksne bedarije govoris, 9 dnevne pocitnice so, 8 dnevne tudi. Na znane lokacije charterji poleti vozijo vsakodnevno. Verjetno se nisi pomolil svojega nosa ven iz evrope, da je zate vse tuje svinjarija. Na zalost je prevec Slovencev prepricanih, da so visek kulture in razgledanosti, crème de la crème. Pa ni tako, v zivljenju se moramo se marsikaj nauciti in si razsiriti obzorja, toliko do indijski svinjariji...
iz prve roke: kolega je za povšal v Rovinji daj 3000 eur, v Poreču pa so kolegi dali 2600 ojrčkov. tist ki pa da manj kot 2000 je pa verjetno pri kakemu kmetu na njivi....
na Pagu so od 3000 naprej za mini parcele .. glede na videno če cena raste sorazmerno nekateri Slovencelni plačujejo vsaj 6000€ brez stroškov
pa kakšen Krk je tudi primerljiv...
Volek, glede 9 dnevnih počitnic... če greš v soboto in prideš naslednjo nedeljo je to kolk časa po tvojem? Do zneska 900€ sem prišel z enostavnim seštevanjem zneskov, ki si jih ti podal (200€ karta +250€ all-inclisive krat 2osebi). Sicer si pa s tem, ko si totalno falil namen mojega posta in se vtaknil v neke nepomembne številke povedal vse :) Mogoče bo tole malo kruta primerjava, ampak američani bi takim "pavšalistom" verjetno rekli HILLBILY :)
pa sej je vseeno kok plačajo, važno da imajo sosedje mir pred njimi vsaj poleti... vsak naj preživlja dopust po svoji izbiri, pa ne se kregat če en sosed plača pavšal ta drug pa all inclusive...
kurcvasgleda01 13. 05. 2012 13.17
kamp je za socialni sloj...
AmerikanischeFreund 13. 05. 2012 13.48
ja apartmajčki pa za elitni de......phaaaaaaaaaa
hotel s 3 in 4 zvezdicami je za socialni sloj.
Socialni sloj?? Od 1700 pa tja do 3000-4000 eur na leto? Kamp že dolgo ni več socialni sloj ampak si ga redko kdo lahko privošči! Bimbo trapast!
jaz dam za pavšal 1400€ in imam v kampu čisto vse-kot bi bil doma.v hotelu tega ni in bi me prišlo veliko dražje.
kurcvasgleda01 13. 05. 2012 17.25
morje12...jaz z svojimi komentarji ne žalim kot ti...si pač lep primerek slovenca-pavšalista, ki se hodi za vikend gonit na morje marsikaj vem o pavšalistih zato imam tudi takšno mnenje o njih...v prikolici za 4 osebe jih letuje 8...pa oddajajo prikolice itd...na koncu imajo dopust zastonj to je njihov namen BIVANJE ZASTONJ...kdo je zdaj trapast TI morje12 ali jaz????
dopust v kampu je najboljsi dopust kar jih je mogoce. ne zamenjam za noben apartma ali hotel, čeprav hodim v kamp zdaj že 3leto bolj kot na tem dopustu ne morem bit navdusena nad nobenim. še v nobenem apartmaju nisem bolj izklopla mozganov kot v kampu in nikjer se ne odpocijem od vaskdanjega tempa kot v kampu. in ce primerjas letni pavšal dobiš že za 1600€ za 5 oseb (ZELO DOBER KAMP). se pravi ce gre 5 oseb za en tedn na dopust v hotel in ce je cena 60€ na osebo plačajo 2100 SAMO ZA EN TEDN. v kampu si tam od maja do konc septembra. v kampu prideš kdaj češ in greš kdaj češ. ne rabim klime televizorja racunalnika telefona NE POTREBUJEM NICESAR. NIKOLI VEC DRUGAM KOT V KAMP !!! <3
Tina... mi pa v app v Dalmaciji, bodi prepričana kamp+še veliko dodatnega v enem... app pod borovci, pod app lastna plaža, 50m stran 250m peščena plaža, lastni zunanji tuš, pokrita terasa z mizo za cca 10 oseb itd itd... ne zamenjam za predrag kamp, kjer moram na wc ne vem koliko stran, pa zvečer tam tuširat, umivat zobe... in ne moteš verjet 15€ dnevno ceneje za 5 oseb, kot v kampu !
Pavšali so tudi preko 4000 evrov na leto.. tak da... hvala lepa! Vsako leto grem tja kamor hočem, ne pa da sem vezan na eno kočo kot kuža...
Jaz ti dam za prav!!!!!!!!!!!
Tina Preisak 13. 05. 2012 12.40
saj ti ni treba bit vedno v istem kampu. pavsal dobis ze za 1600€ ki vkljucuje 5 oseb. ti si lahko pavsalist pa ne rabis bit v enakem kampu vsako leto. kdor ne proba ne ve. jaz grem na morje uzivat se sproscat ne pa se FINO delat :)
ja no...zame to tudi definitivno ni...je pa lepo videt da nekateri tako uživajo in jim iz srca privoščim :)
Dart Vejder 13. 05. 2012 12.06
"A kot pravijo pavšalisti, vzdušja in druženja s sosedi, ki jih poznajo že dolga leta, ne bi zamenjali." - tankanja pirčkov skozi cel dan, debat o službi in politiki ipd. se človek res težko naveliča. Pravi dopust, pravi pobeg od celoletnega vsakdana.
Dart Vejder 13. 05. 2012 13.13
Ok, mogoče sem preveč posplošil. Za nekoga je definitivno pobeg od vsakdana, velikokrat pa se zgodi, da s seboj v kamp prineseš s*anje od doma - politiko, zapijanje,... To so primeri, ko po dopustu rabiš še kak teden rehabilitacije, da se spočiješ od dopusta. Tistim, ki pa se pri kampiranju zares spočijejo in jim pobeg uspe, pa iz srca privoščim.
Savinjka ima prav imamo vikend na hrvaškem plačujemo v bistvu starši 2000evr na leto 12 let....In vam povem da k pridem is mojega dopusta domov rabim vsaj še teden dni rehabilitacije od džubusa vročine neudobnih ležišč kuhanja pospravljanja vožnje vse skupaj mi gre že pošteno na živce!!!!!!!!lani smo pa se odpeljali v kraljevico v apartma nono anton in smo za 200evr dobili komplet stanovanje na novo opremljeno in smo se v 10dneh res spočili hvala lp.....
Tina Preisak 13. 05. 2012 12.46
200 eur na dan? al za 10 dni? to bi rada tudi jaz izkoristila. ne razumem kako lahko imas na dopustu dumbus. a v kraljevico se niste rabli peljat? tam je bil pa minus da ti ni bilo vroce? ce je manj kot 25 stopinj itak ne more bit dopust kr je premrzlo . lezisce imas taksno kot si ga kupis. jaz se doma nimam vodne postle zato je tud na morju ne rabim. v apartmaju ste pa imeli kuharje da niste rabli kuhat? pa pospravli so tud drugi za vami? in vse to za 200€?? to pa res svaka vam cast. mi damo za pavsal 1600€ vkljucenih 5 oseb in sem na morju od maja do oktobra :) kolko hocem kdaj hocem . 10 dni na leto je pa res vec kot premalo za dopust. jaz grem vsaj 5x na leto na morje. ce ne druga v petek skocim v avto 3 urce pa se ze namakam v morju. :) ni bolsga
Kolk imaš pa otrok?Dali smo 200 evr za 10dni in smo imeli kopalnico spalnico dnevno sobo kuhinjo zunaj žar vse lepo v senci!!!!V kampu si pa neželim gledat otrok kako se mi kuhajo ali od kuhanja ali pa od vročine no Tina pa si ti kdaj skuhala za teh 5 oseb pa za njimi pomila ali ti je vse mami naredila!!!!!!!
kurcvasgleda01 13. 05. 2012 13.24
TINA TO POVEJ SEMOLIČU, KER TI SI DEFINITIVNO IZ JAVNEGA SEKTORJA...DRUGI MOREMO ZA VIKENDE DELAT NE PA SE HODIT NAMAKAT KOT TI...IZRAČUNAJ SI POT VSAK VIKEND DOL PA NAZAJ, PIJAČO,HRANO IN VSE OSTALO...:(((
rowachol zakaj misliš da tina dela v javnem sektorju?lahko se motiš.a potem tudi jaz delam v javnem sektorju ker sem pavšalist?pa ne delam v javnem sektorju.jaz delam namreč v 4 izmenskem turnusu in grem lahko na morje kadar hočem in ni mi treba nič spraševat.
Ja ampak kot zoombi!!!!!!!!!!!!
ISSN 2630-1679 © 2024, Dominvrt.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1105